Content Marketing.

Scoren zonder tijdverspilling

Efficiënte content marketing dankzij copywriting

Voor effectieve Content Marketing is een constante stroom aan betrouwbare, relevante en aantrekkelijke content noodzakelijk. Het vereist tijd en aandacht, een open blik naar de eigen organisatie en ervaring met het creëren van journalistieke teksten voor een specifiek publiek. Het is bij uitstek een specialisme waarbij een ervaren copywriter zoals Pittige Teksten toegevoegde waarde levert.

Wat is content marketing?

Content Markering is een marketingtechniek die de focus legt op de inhoud en op de vragen die leven bij de stakeholders van een merk. Maar wie schrijft al die blogs, columns en vakinhoudelijke artikelen voor de drukbezette topmensen en specialisten in jouw organisatie?

Dankzij internet zijn consumenten (maar ook B2B decision makers) beter geïnformeerd dan ooit. Zij zijn op zoek naar goede informatie die helpt bij het nemen van een weloverwogen aankoopbeslissing. Geen reclame, want die wordt ongeloofwaardig gevonden. Zij willen inhoudelijke informatie, beoordelingen van anderen en duidelijke standpunten van de bedrijven waar ze zaken mee doen.

Daarom staat content marketing tegenwoordig volop in de belangstelling: het gericht en gepland verspreiden van betrouwbare informatie, persoonlijke verhalen en eerlijke meningen, bij voorkeur via social media en vooral vindbaar. De kunst is de juiste content te publiceren, al dan niet multimediaal, voor het juiste publiek, op de juiste plaats, op het juiste moment.

Een vak apart

Regelmatig betrouwbare en aantrekkelijke content produceren, is echter een vak apart. Het vereist tijd en aandacht, een open blik naar de eigen organisatie en ervaring met het creëren van journalistieke teksten voor een specifiek publiek. Een 'tweet' van 140 woorden verspreiden lukt meestal nog wel. Maar als het gaat om interviews en blogs, ontbreekt meestal de tijd, de kennis van communicatie en de ervaring.

Daar ligt precies de kracht van Pittige Teksten: journalistieke interviews en artikelen die een specialisme in een groter (maatschappelijk) verband plaatsen, complexe onderwerpen vertalen naar een aantrekkelijk verhaal, maar ook 'ghostwriting', het schrijven van blogs, columns en vakinhoudelijke artikelen voor bladen en websites, op naam van anderen. Deze aanpak bespaart jouw organisatie veel tijd en geeft de beste garantie voor een constante stroom aan waardevolle content.

Pierre Gielen is actief als ghostwriter voor diverse topfunctionarissen van overheid, bedrijfsleven en NGO's.

Neem contact op voor meer informatie

Zie ook: